Motortörténelem
M50 novanos
A BMW M50 egy egyenes, 6-os DOHC benzinmotor, amelyet 1990 és 1996 között gyártottak. Az E34 520i és 525i járművekben adták ki, hogy helyettesítsék az M20 motort.
1992 szeptemberében az M50-et továbbfejlesztették az M50TU-ra ("műszaki frissítés"), amely a BMW első motorja volt, amely változtatható szelep-időzítést alkalmazott. A BMW az egyetlen VANOS néven hívta fel a rendszert a szívó vezérműtengely fázissal.
Az M50-et fokozatosan megszüntették az M52-es motor 1994-es bevezetése után.
Az E36 M3 motorját az S50 motor sorozat hajtja, amely az M50 nagyteljesítményű változata.
P75
BMW V12 LMR motorja, belső szinten a V12 LMR ugyanazt a BMW S70 / 3 5990 cm3 V12-et tartotta meg, mint a V12 LM.
A becslések szerint a BMW V12 LMR körülbelül 580 lóerővel rendelkezik, ami a Le Mans 24 órás 1999-es kiadásában megengedte,
hogy a német prototípus 342 km / h sebességet érjen el a Mulsanne egyenesen.